Hej och adjö.

oktober 13, 2010

Hej till de som fortfarande är kvar. Jag vet inte hur mycket jag kommer att skriva här längre.

Anledningen till att jag slutar är helt enkelt att jag har hittat min identitet. Jag skiftar inte längre, queerar inte runt, har en rätt stabil bild av min själv.

Att gå in i damernas omklädningsrum är en mardröm. På gympalektionerna har jag gråten i halsen. Jag rycker till när folk säger hon om mig.

Genderqueer var en underdrift, jag var in denial. Trodde att alla FtMs betedde sig likadant och kände sig likadant, och oroade mig framför allt för att inte passa in i könsnormerna.

Men nu vet jag var jag hör hemma. Även om jag inte är världens manligaste grabb så är jag fortfarande en grabb. Jag går hos en kurator som vet om allt och stödjer mig, han ska även hjälpa mig med att få tag på utredare.

Tack så mycket för alla underbara kommentarer och allt stöd jag fått här. Det är mycket möjligt att jag återvänder med en ny blogg i framtiden – men inte nu. I så fall så länkar jag förmodligen den härifrån.

Tack och hej, lycka till, ni är fantastiska.

Ett svar to “Hej och adjö.”

  1. djungelsoda Says:

    Skönt att höra att du hittat någon som lyssnar på och hjälper dig! Har kikat in på bloggen då och då, så det var kul att se att du skrivit något =)

    Önskar dig all lycka i fortsättningen nu, och håller alla tummar för att det går framåt för dig!
    Take care!


Kommentera

